Prentenboek maken
In deze opdracht maken leerlingen een eigen prentenboek. Eerst doen ze onderzoek naar bestaande prentenboeken, illustratoren en illustratietechnieken. Daarna schrijven ze een eigen scenario, maken hier schetsen bij en werken deze uit in illustraties. Uiteindelijk wordt alles samengevoegd tot een prentenboek in Indesign, geprint en voert de leerling de nabewerking uit.
Grafische Superheldenposter
In deze opdracht maken leerlingen een grafische poster met een illustratie van een eigen superheld. De poster wordt digitaal of met de hand uitgewerkt op een staand A3. Er wordt gewerkt in een grafische stijl waarbij gebruik gemaakt wordt van felle kleurcontrasten, gestileerde vormen en een centrale compositie. Eerst onderzoeken leerlingen voor welke superheld ze een poster willen maken. Dit kan een bestaande maar ook een zelfbedachte superheld zijn. Vervolgens worden er schetsen gemaakt en kiest de leerling zelf een techniek waarin de poster wordt uitgewerkt.
Walk cycle flipbook
In deze opdracht ga je leren hoe je een walk cycle in beeld kunt brengen en ga je hier uiteindelijk een flipbook mee maken. In het flipbook ga je een zelfontworpen character laten lopen doormiddel van een walk cycle. Je werkt het boekje digitaal uit in Indesign en maakt er vervolgens een echt boekje van.