U bent hier: Lesmateriaal > Profieldeel K14: Innovatie en prototyping > Innovatie voor dummies

Innovatie voor dummies

Dit materiaal dekt 51% van het vak



Informatie

In deze opdracht gaan leerlingen een oplossing of verbetering bedenken voor een bestaand voorwerp of product. Ze werken, zoals altijd bij I&P, volgens een ontwerpcyclus; ontdekken, oplossen, maken, testen en delen. Ze mogen zelf bepalen of ze samen werken of alleen. Het is belangrijk dat leerlingen eerst goed gaan kijken naar het voorwerp zelf om vanuit een brede oriƫntatie tot een mooi verbeterpunt te komen. Hiervoor gaan zij eerst een heleboel oplossingen bedenken waar ze er uiteindelijk een van kiezen die ze uitwerken binnen een van de I&P-gebieden; digitale fabricage, robotica, interactieve technologie of mixed reality (zie examenprogramma I&P). Leerlingen leggen het proces vast en presenteren dit aan het eind van het project. Dit project kan ingezet worden voor alle verschillende niveaus.


Eindtermen





  • 0/5 sterren
    Grootte opdracht: groot
    Aantal gedownload: 3x
    Dekking van het vak: 51%

    Heeft u vragen aan de redactieraad? U kunt ze mailen via redactieraad@vmbomvi.nl