VMBO MVI > Prikbord > Algemene vragen

Helpdesk-dummy website om meldingen behandelen mee te oefenen


Beantwoord


Vraag en AntwoordCategorie: Algemene vragenHelpdesk-dummy website om meldingen behandelen mee te oefenen

https://www.mvi-plein.nl/helpdesk
Hoi! Ik heb een dummy helpdesk website ontwikkeld zodat leerlingen kunnen oefenen met het beantwoorden van de helpdesk meldingen. Er zit ook een beslisboom bij. Ik dacht, mooi om te delen en aan te vullen samen!
Wij kwamen er op X11 niet uit welke (opensource) helpdesk systeem we moesten inzetten. Ze waren allemaal of omslachtig, betaald of niet op korte termijn te implementeren. 
 
Nog even de vraag om kritisch naar de meldingen en de categoriëen te kijken, is dit genoeg denken jullie? Moeten we hem nog aanvullen/ombouwen? Kloppen de antwoorden?
Het werkt het beste op een scherm van een laptop, maar is ook mobiel vriendelijk.
Mocht je nog zelf vragen willen toevoegen stuur mij dan even een mail, dan stuur ik je inloggegevens van het CMS, dan kan je daar zelf ook meldingen bedenken en makkelijk toevoegen.
 
 



4 antwoorden
Arjan de Vries Trivium College op 23-12-2021 16:02

Ziet er gaaf uit!

Geweldig gedaan Arnoud!! Erg klantvriendelijk moet ik zeggen. Ik ben begonnen met raiseaticket.com Ziet er professioneel uit, werkt ook professioneel maar helaas alles in het Engels en ik denk te uitgebreid om het voor leerlingen toegankelijk te maken.
Ben wel benieuwd hoe je deze website hebt opgezet, via een template of een bestaand CMS en in een bepaald platform als WordPress of Joomla oid?

Redactieraad Medewerkers op 04-01-2022 21:25

Ha Arjan en Herman,

Dank julliewel!  Ik heb de website zelf gebouwd met HTML, javascript (wat van stackoverflow, wat van mijzelf, zo gaan die dingen haha). Veel javascript en css komt van het framework materialize.css . Het CMS dat er achter hangt is Kirby3, dat is een goedkope text-based cms. Veel lager in resources dan Joomla bijv. Ik heb een aantal eigen templates gebouwd hier op. 

https://getkirby.com

Om mijn leerlingen makkelijk meldingen te laten bedenken maak ik gebruik van een microsoft forms, die op de achtergrond dan de antwoorden ombouwt (via Microsoft Power Automate) in een tekstbestand dat Kirby kan lezen. Zo kan ik makkelijk vragen ‘items’ toevoegen tijdens de les. Mochten jullie vragen willen toevoegen kan dat gewoon in het CMS van Kirby zelf.

Stefan Kwant Sintlucas op 11-01-2022 15:51

Ha Arnoud, 
Ten eerste ziet het er echt top uit en wij willen dit zeker gaan gebruiken ter voorbereiding op het examen. 
Ik heb kritisch gekeken naar de site en ik geloof dat de site op enkele punten verbeterd zou kunnen worden, vooral omdat ik denk dat het goed is om de site meer overeen te laten komen met de oefenexamens.

  1. In de vier categorieën heb je een categorie ’technische dienst’ en een categorie ‘afdeling reparatie’. Ik weet zelf niet wat het verschil is tussen die twee, dus je zou deze twee kunnen samenvoegen. Verder staan er in het oefenexamen wel nog andere categorieën, wellicht is die overnemen ook een optie. 
  2. In het oefenexamen wordt de prioriteit bepaald aan de hand van een beslisboom met meerdere lagen. Ik denk dat het goed is om deze beslisboom te gebruiken, omdat het wat complexer is, dan wanneer de leerlingen uit vijf opties kunnen kiezen. 
  3. Er staat goed beschreven hoe het antwoord op de melding eruit zou moeten zien. Echter zijn de antwoorden op de meldingen vaak niet formeel met een aanhef en een samenvatting van het probleem. Ik kan me voorstellen dat dit onduidelijkheid schept bij leerlingen, omdat het antwoord niet als formele mail is geschreven. 

Ik ben benieuwd of je je in deze feedback kan vinden. Ik zou ook zeker willen meedenken.

Je antwoord