Logo
  • Over MVI
  • Over Platform
  • Theoriemateriaal
  • Lesmateriaal
  • Vraag en Antwoord
  • Bijeenkomsten
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Scholen

Forced perspective

In deze opdracht gaan leerlingen aan de slag met het thema ‘forced perspective’. Aan de hand van een object bedenken ze in groepjes een verhaal en een manier waarop ze dit het beste in beeld kunnen brengen door middel van een serie foto’s. Ze leren de begrippen beeldkader en perspectief bewust op een creatieve manier in te zetten om een verassend effect te bereiken.

Foto documentaire

De leerlingen maken aan de hand van een door de docent vooraf vastgesteld thema, individueel een fotodocumentaire. De fotodocumentaire kan verwerkt worden in een poster of als losse beelden. De opdracht start met een uitleg over wat een fotodocumentaire is. Aan de hand van het vooraf vastgestelde thema gaan de leerlingen brainstormen om tot een idee voor hun fotodocumentaire en vormconcept te komen. Een thema is breed te gebruiken. De leerlingen laten in hun fotodocumentaire zien wat zij belangrijk en/of interessant vinden en laten hun mening of idee hierover zien. De leerling is zelf niet op de foto zichtbaar, maar als kijker kijk je door ‘de ogen’ van de leerling naar het verhaal dat hij/zij belangrijk.  

Logo

VMBO MVI is het platform voor het profiel Media, Vormgeving en ICT

Contact

info@vmbomvi.nl
© 2023 Platform VMBO MVI