Oefen met Scratch waarbij je een hongerige egel helpt! Je avontuur begint in een rustige tuin waar onze stekelige vriend geduldig wacht op een smakelijke appel. Deze opdracht daagt je uit om de egel te programmeren zodat hij zijn honger kan stillen, met een score die zijn groeiende honger bijhoudt.
Je voegt niet alleen schattige sprites toe zoals de egel en de appel, maar je programmeert ook de egel om te bewegen, te spreken en natuurlijk te smullen! Met elke klik op de appel, zal de egel zich haasten om zijn honger te stillen, en je hoort hem tevreden knabbelen. Maar let op: de honger van de egel neemt elke vijf seconden toe, dus je moet snel zijn!
In deze opdracht krijg je de kans om geluidseffecten toe te voegen, met signalen te werken en variabelen te beheren. Het is een perfecte kans om je Scratch-vaardigheden te oefenen en te verbeteren, en tegelijkertijd veel plezier te hebben. Zorg ervoor dat je alle stappen volgt, test je programma zorgvuldig, en kijk toe hoe je script tot leven komt.