Lesmateriaal > K06: Game-design > Vangspel (Scratch)


K06: Game-design

Vangspel (Scratch)

In deze opdracht ga je aan de slag met Scratch. Met Scratch kun je je eigen interactieve verhalen, spellen en animaties programmeren en je creaties delen met andere. In dit onderdeel maak je een vangspel.

  1. De leerling leert de basis van Scratch
  2. De leerling leert loop en ‘if’ functies te gebruiken
  3. De leerling leert werk op te slaan en te exporteren
  4. Een serie geordende stappen omzetten in een codering en deze invoeren in een device (programmeren)
  5. Een interactief product testen, problemen opsporen en debuggen
© VMBO MVI
Download les
86x
klein
51%


Deze les voldoet aan deze deeltaken

K6.3 Een game maken
P3.2 Systemen en apps installeren en instellen naar wens
K6.2 Een game ontwerpen



Lesmateriaal

Lesmateriaal Dit lesmateriaal is afkomstig van onze scholen. Het lesmateriaal is door de redactieraad gecontroleerd en in het lesformat gezet. Wil jij nou ook jouw lesmateriaal hier beschikbaar stellen voor mvi-collega’s? Stuur jouw materiaal in! De redactieraad helpt graag mee!
Stuur lesmateriaal
Download lesformat