U bent hier: Lesmateriaal > K06: Game-design


K06: Game-design



Taak:
• een game bedenken en ontwerpen

In het keuzevak Gamedesign werkt de leerling aan de ontwikkeling en uitwerking van een game. Hiervoor ontwikkeld de leerling kennis van begrippen op het gebied van games zoals; gameplay, spelverloop en characters en hoe deze in te zetten aan de hand van opdrachteisen. Voor de BBL- en KBL-leerling worden de opdrachteisen gegeven, de GL-leerling stelt deze eisen zelf op. Daarnaast leert de leerling technische kennis en vaardigheden in het werken met game software en het programmeren van interactieve elementen. De leerling ontwikkeld vanuit de opdrachteisen een idee voor een game en maakt keuzes voor een gameplay rekening houdend met doel en doelgroep. De leerling ontwerpt alle visuele elementen zoals characters, achtergronden en attributen en werkt deze digitaal uit. In game software leert de leerling interactiviteit toe te kennen en het spelidee uit te werken. Tot slot leert de leerling het spel op een passende manier aan te kondigen rekening houdend met het doel en de doelgroep.



Zoek op eindterm of afkorting van een eindterm